Ben je klaar om e-mail marketing en marketing automation te implementeren?

E-mail marketing is nog steeds een zeer sterk kanaal om leads te genereren, verkoop te faciliteren en bestaande klanten een goede klantervaring te bezorgen.

Marketers who use segmented campaigns note as much as a 760% increase in revenue.

Studie Campaignmontior

Daarnaast is marketing automation een zeer beloftevolle aanvulling op e-mailmarketing en andere digitale technieken.

Weet je niet waar te starten? Geen probleem, we zijn jong genoeg om digitale marketing zeer goed te beheersen, maar ook oud genoeg om te weten hoe je praktisch ze toepast.

Overstijg de maandelijkse nieuwsbrieven die niemand leest

Het is heel belangrijk vooraf te bepalen wat je exact wil bereiken met je volgende mailing, nieuwsbrief of campagne. Op basis van die doelstellingen kunnen we samen bepalen wie moet aangeschreven worden en welke waarde er kan geboden worden aan de ontvangers.

Daarnaast is het belangrijk aan de slag te gaan met goede gesegmenteerde klanten- of leads-data zodat de juiste mensen de juiste informatie krijgen.

Zorg tenslotte voor sterke actiegerichte teksten en een goede werkend design dat werkt op alle toestellen en dan kan je starten met meten wat goed werkt en wat minder goed werkt.

Vul e-mail marketing aan met marketing automation

B2C marketing dat gebruik maakt van een vorm van marketing automation zien conversieratio’s tot 50%.

Studie: eMarketer

Marketing automation is het gebruik van software voor het automatiseren van marketing activiteiten. Efficiëntiewinsten zijn hier enkel een bijkomend voordeel. De hoofdredenen om te starten met marketing automation zijn:

  • Personalisatie: De mogelijkheid om zeer gepersonaliseerde acties op te zetten
  • Verbinding van data en systemen: De mogelijkheid om verschillende acties en systemen aan elkaar te verbinden
  • Meetbaarheid: Deze software tools laten toe om succes te meten
  • Schaalbaarheid: Deze aanpak groeit naadloos mee met jullie organisatie

Voorbeelden van e-mailmarketing en marketing automation

Wanneer iemand inschrijft voor de nieuwsbrief van je bedrijf kan je starten met het versturen van mails. De eerste mail kan een kennismakingsmail zijn wat basisinformatie. Die mail kan afgesloten worden met een meerkeuzevraag. Elk mogelijk antwoord op die vraag zal weer een verschillende opvolgmail starten. Op die manier kan je een zeer gepersonaliseerde aanpak toch automatiseren.

Na een aankoop kan je op basis van de klanten-informatie op verschillende momenten gepersonaliseerde informatie en acties aanbieden. Bijvoorbeeld oproepen tot een onderhoud van een aangekocht product of vieren dat de aankoop 1 jaar geleden is en er misschien nieuwe onderdelen (batterijen, cartridges,…) of een update (software) nodig zijn.

Maar ook een complexe aaneenschakeling van acties gebaseerd op de acties van je klanten of leads behoort tot de mogelijkheden.

We helpen je dus heel graag verder met e-mailmarketing en marketing automation die waarde biedt aan je klanten en je bedrijf.

Wij zijn gespecialiseerd in het gebruik van Hubspot, Campaignmonitor en Mailchimp.

Wil je meer weten over het implementeren van e-mail marketing en marketing automation?

Dan starten we graag met een boeiend gesprek en kijken we samen wat we voor elkaar kunnen beteken.
Eén adres: bart@elephant-trail.be of bel Bart op +32 487 84 60 50

Of laat een bericht en je gegevens achter.
We contacteren je binnen de 24u.